Advent 300 FM.
https://davidreaton.com/advent/model_300_receiver_main_page/model_300_repair-experiences/
Excessive tuner warm up drift: This is a tricky problem.
My definition of excessive drift: with the receiver cold, you tune in a station.
Upon warm up, the station tuning lights have changed from equal brightness to one completely off.
If one light has dimmed but is not off, this is not excessive drift. To fix excessive drift, you can replace C510.
This is a 20 pf ceramic unit, and the temperature coefficient is critical.
The capacitance must change with temperature to compensate for drift in the tuning coils as they heat up.
Typical temp coefficient codes are N330, N470 and N750.
For example, N330 = 330 ppm drift per ° C.
If you have a 20 pf N750 installed, replace it with 20 pf N470.
I’ve found that excessive drift is improved by swapping the N750 cap with an N470 cap.
These caps may be hard to find.
Tuner drift is difficult to fix, but swapping these caps will get you close.
All drift problems I’ve seen involve the N750 cap. If your model 300 doesn’t use the N750 cap,switching to the N470 cap won’t help.
과도한 튜너 워밍업 드리프트 : 이것은 까다로운 문제입니다.
과도한 드리프트에 대한 나의 정의 : 수신기가 차가운 상태에서, 당신은 방송국을 튜닝을 합니다.
예열 후, 방송국 튜닝 표시등이 동일한 밝기에서 완전히 밝아졌습니다.
하나의 표시등이 어두워지지만, 꺼져 있지 않으면 과도한 드리프트가 아닙니다.
과도한 드리프트를 수정하려면 C510을 교체하십시오.
이것은 20 pf 세라믹 유닛이며, 온도 계수가 중요합니다.
커패시턴스는 튜닝 코일이 뜨거울 때, 드리프트를 보상하기 위해 온도에 따라 변해야 합니다.
일반적인 온도 계수 코드는 N330, N470 및 N750입니다.
예를 들어, N330 = 330 ppm 드리프트 / ℃
20 pf N750을 설치한 경우, 20 pf N470으로 교체하십시오.
N750 캡을 N470 캡으로 교체하면, 과도한 드리프트가 향상된다는 것을 발견했습니다.
이들 캡은 찾기가 어려울 수 있습니다.
튜너 드리프트는 수정하기가 어렵지만, 이 캡을 바꿔치기 하면 가까이 갈 수 있습니다.
내가 본 모든 드리프트 문제는 N750 캡을 포함합니다.
모델 300에서 N750 캡을 사용하지 않으면, N470 캡으로 전환해도 도움이 되지 않습니다.
https://kc9on.com/product/capacitors-negative-temperature-compensated-50v-1%E2%80%B3ls-mlcc/
N330 = 녹색.
N470 = 청색.
N750 = 보라색.
1966년 11월 15일 간행 - [FM수신기의 해설과 제작]
'Radio' 카테고리의 다른 글
5R4GY (0) | 2019.04.06 |
---|---|
6BA6과 6BD6 (0) | 2019.04.03 |
초기 진공관 200, 201 (0) | 2019.02.22 |
Dynatron LF48 (0) | 2019.02.10 |
豆コン (0) | 2019.02.09 |